torsdag 19 maj 2011

Torsdagar

Tvättmaskinen dånar medan jag och pappa läser filosofi. Klockan är kvart över tre och nu slutar nog de flesta, förutom de i min psykologiklass som har en sjunde lektion eftersom de har prov. Jag borde också sitta i den där salen precis just nu eller i alla fall i morgon första lektionen, men jag hoppas att jag slipper.  
Snart har det gått en vecka sen jag träffade någon av mina kompisar, det är lite konstigt och jag har knappt pratat med någon av dem, men så är jag alltid. Jag hatar att prata i telefon när jag är sjuk eller när jag är i fjällen under påsken med min familj. 
Liksom jag inte tycker om att prata på skype med någon från Sverige nu när jag är i Australien. Har nästan bara pratat med Frida och vi har inte ens pratat så många gånger, min röst låter så kantig och annorlunda och det är ju inte samma sak att berätta hemligheter där som att göra det när man träffas, så jag låter hellre bli. Sån är jag. 

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar