söndag 30 januari 2011

Det är sommarlov och fyrtio grader varmt

Jag och värme verkar inte gå så himla bra ihop. Idag är det fyrtio grader varmt och mina föräldrar ville prompt åka till stranden, sola och bada, vilket jag inte ville men tvingades med ändå. Satt bara på min handduk och läste ur min bok och svettades ihjäl. När vi skulle gå för att dricka iced coffée så svartnade det för mina ögon. Först satt jag mig bredvid pappa på en träbänk men sen svamlade jag om om att jag höll på att dö och sen ställde jag mig upp för att gå till skuggen under palmen några meter fram, men jag såg ingenting eftersom det svartnat totalt för ögonen och benen bara vek sig och jag kunde inte stå! Så jag ramlade ihop på marken. Sen kom synen tillbaka efter att jag legat ned ett tag och druckit vatten, men min kropp var helt slut så så fort jag ställde mig upp så svartnade det igen, så vi fick sitta på en bänk och jag fick dricka coca cola tills jag återhämtat mig någorlunda.
Det känns som att hela kroppen kollapsar och att ingenting fungerar längre, det är ganska läskigt och hoppas verkligen att det inte händer när jag är ensam. Och det här var min andra gång på en månad! Måste nog bli lite försiktigare.

Puss
/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar