måndag 31 januari 2011

Januari övergår till februari och det är nu allting börjar

Ikväll är sista kvällen i den här lägenheten. Sista natten i min säng som omöjligt kan vara bredare än sjuttio cm. I morgon flyttar vi. Pappa och jag ska släpa all packning och prylar 500 meter bort, till en lägenhet där vi ska bo resten av året. Jag hoppas att den är fin. Större är den i alla fall. Den här månaden har vi bott i en lägenhet som är så liten att jag inte ens haft ett eget rum (på riktigt) utan fått sova i vardagsrummet på en tältsäng. Mitt rum hemma är liksom lika stort som vardagsrummet och köket här är tillsammans...
Det kommer nog bli bra. Dessutom har jag hört att det ena rummet, the master bedroom, ska ha dubbelsäng och walk in closet. Ska försöka sno åt mig det rummet.

Ikväll har jag tittat på Edward Scissorhands, älskar den filmen och framförallt älskar jag Edward. Den här var lika hjärtskärande som Alice i Underlandet. Jag får ett stort hål i hjärtat när han blir lämnad ensam kvar. Och det liksom stannar ett långt tag efter att filmen tagit slut.

Jag undrar hur många filmer och böcker jag plöjt igenom den här månaden. Jag har liksom läst tre böcker den senaste veckan. Och tittat på film nästan varje kväll. Men sånt är fint, speciellt eftersom jag inte brukar titta så mycket på film. Nu har jag hunnit med svartvitt, min andra Ingmar Bergman film, och såna som jag aldrig skulle ha lånat om jag var hemma.

Här är min favoritgränd, fast den är mycket finare och bättre än vad det ser ut som. Med snyggare människor. Och mörkare. Det är en jättemörk gata faktiskt.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar