torsdag 27 januari 2011

The morning is just a few hours away

Idag har jag:

Nästan inte gått i skolan
Älskat skype
Köpt 18-årspresent
Köpt 60-årspresent.

Jag gillar att  köpa presenter, eller mest att fixa något själv, men jag gör det alltid i sista sekunden. (Eller försent). Nu är klockan ett, om sex timmar ska jag upp och väcka pappa genom att sjunga lite tyst i falsett: 'Jaa må han leva'. Pappa som egentligen vaknar först av oss alla, men får ligga kvar och vänta på att vi ska komma dit. Hela kvällen, från det att jag kom hem till nu, så har jag klistrat ihop ett fotoalbum till honom. Jag trodde aldrig att det skulle bli klart, och det är det inte riktigt heller, men nästan. Alla foton är där, nu ska jag bara skriva. Det handlar om påsklovet när jag och pappa köpte sista minuten-biljetter till London och var där i tre dagar:


I vardagsrummet här nere har min familj blivit intervjuad av Rotary. Bror ska troligtvis åka till USA ett år vilket betyder att studenter kommer att bo här hemma hos oss, och därför måste min familj bli accepterad. Jag har lite skräck för att det ska bo någon (eller några) här. Hoppas att det är någon rolig, som inte är i vägen. Själv så funderar jag mycket på att åka ett år jag med, men just n  har jag ingen aning om vad jag vill och inte. Jag hoppas jag kommer på det snart. Annars får jag bara chansa på det som känns bäst när man väl måste bestämma sig. Egentligen så hoppas att jag vill, men jag tror att tillslut så kommer jag inte att vilja. Jag är nog lite feg. Eller lite? Jag är feg.

God natt /Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar