lördag 1 januari 2011

Hej hallå.

Idag är en sådan dag där värmen sätter sig i halsen och fastnar där, så att man inte riktigt kan andas. Det blåser och blåser men det blir inte kallare, möjligtvis bara ännu varmare. Det går inte att undkomma värmen genom att vistas i skugga heller, därför är det bästa man kan göra att strosa i affärer. Så det gjorde min mamma och jag. Och det visade sig vara ett bra val eftersom JAG KÖPTE KLÄNNINGEN SOM JAG DRÖMT OM PÅ NÄTTERNA. Vi hade letat efter affären där jag visste att klänningen fanns ett tag, och när vi hittat den gick jag snabbt in i affären och kollade där jag sist sett klänningen hänga, men den fanns inte. Jag kände mig ganska besviken men tittade ändå vidare, och då hittade jag den! Och jag provade den! Och den var nedsatt till halva priset! Och jag kände att nu vill jag unna mig själv någonting, så det gjorde jag, och nu hänger min fina Malene Birger klänning på väggen och fyller ut denna annars ganska tomma lägenhet. Tjejen som jobbade i affären var väldigt trevlig och undrade om jag skulle ha på mig klänningen ikväll eller om jag bara tyckte om den, och sanningen är den att jag mer än gärna hade velat ha på mig den ikväll.. om det inte vore för mina skavsår som gör att jag bara kan ha världens fulaste sandaler på mig. Att ha dom sandalerna till den klänningen skulle vara att håna den, så jag måste nog avstå. Tyvärr..

Nu ska jag duscha och fixa i ordning mig, sen ta tramen ner till St Kilda och äta på våran favoritrestaurang. Vill inte tänka på att det är nyårsafton eftersom jag bara ska spendera den med mamma och pappa.. men det får väl duga det med.

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar